Un castell vist per prop de 100 milions de persones

La retransmissió de la sessió de diumenge del darrer Concurs de Castells de Tarragona a través del canal en línia Red Bull TV va portar els castells arreu del món com mai s’havia projectat. El públic fidel del canal, l’espectacularitat de les imatges –produïdes per La Xarxa de Comunicació Local– i la seva viralització van convertir la retransmissió en un fenomen a les xarxes que ha traspassat fronteres de forma extraordinària. Un dels seus vídeos –el 3de10 amb folre i manilles que van descarregat els Castellers de Vilafranca en primera ronda– ha arribat las 94 milions de visites a les xarxes socials.

L’abast i projecció mediàtica d’aquest vídeo i del conjunt de la retransmissió van merèixer el Premi Ambaixador de Castells a la Nit de Castells, celebrada el passat 28 de gener a Valls. El el Premi Ambaixador de Castells –lliurat per la Revista Castells– reconeix una persona o institució que sense formar part del món casteller s’ha distingit per difondre els castells més enllà del seu àmbit natural.

Atorgat per la Revista Castells. Enguany ha anat a parar al vídeo viral de RedBull TV, del Concurs de Castells –produït per La Xarxa de Comunicació Local– que ha tingut hores d’ara més de 94 milions de visites, per la dimensió mundial que ha aportat als castells. El vídeo va comptar amb la narració en anglès dels periodistes tarragonins Albert Mercadé i Paco Montoya.

Red Bull TV és una cadena de continguts televisius, centrada sobretot en esports i activitats que destaquen per l’espectacularitat de les imatges, la intensitat, l’emoció i, en ocasions, el risc. La decisió de retransmetre el Concurs va néixer dins del propi equip. Per dur a terme la seva producció, Red Bull TV va arribar a un acord amb la Xarxa de Comunicació Local –encarregada de la producció del televisives del Concurs– i va afegir un equip propi, amb la narració en anglès dels periodistes tarragonins Albert Mercader i Paco Montoya, coneixedors del fet casteller.

Lògicament, l’objectiu de Red Bull TV era arribar a un públic ampli i, majoritàriament, desconeixedor dels castells. Segons Laura Pérez de Mendiola, national communications manager, la idea era donar a conèixer els castells internacionalment. Per a Red Bull TV el programa va ser un èxit. Està sent un dels continguts més vistos en els seus perfils a les xarxes socials. Els 94 milions de vistes a facebook són xifres similars a esdeveniments de BTT o esports extrems i per a la cadena, això demostra que el contingut ha agradat a nivell internacional.

L’interès de Red Bull TV pels castells es mandé, però no hi ha res concret de cara al futur, ja que el compromís va ser per al Concurs 2016. La possibilitat de tornar-hi el 2018 i el 2020 es va plantejar i és una opció de futur no signada. El Concurs resulta atractiu televisivament pel seu format de competició que dóna ritme i color a la retransmissió.

Reproducció del vídeo viral a Gama Cardozo:

JORDINA ARMILLA

Foto 1: Detall de la retransmissió de Red Bull TV

Foto 2: Joel Mestre, project manager de Red Bull al Concurs recull el guardó de mans de Lluís Puig, director general de Cultura Popular de la Generalitat, i Jordi Roigé, en representació de la Revista Castells

Articles relacionats:

Els castells tenen audiència

El duel entre la Vella i els verds, els xinesos, Sants i Pere Gassó, protagonistes

Els castells en gran pantalla