El Museu Casteller com a reclam turístic

El Museu Casteller de Catalunya ha començat el seu pla de posicionament i aquest ha recaigut en l’empresa Expertus turisme i oci, que ha estat la guanyadora del concurs per a l’elaboració i l’execució del pla previ a l’obertura del museu.

Els documents necessaris per executar les accions de posicionament turístic i cultural, com són el diagnòstic, les estratègies i el decàleg de comunicació, porten redactant-se des del passat mes de gener. També s’ha presentat el cronograma d’actuacions, on hi ha dos grans apartats ben diferenciats: un pla de màrqueting i posicionament intern, destinat a la població vallenca i al món casteller, on es desenvoluparan diverses activitats de socialització de la marca i l’equipament, destinat bàsicament a la població més jove.

Altrament, hi ha un apartat d’actuacions externes destinat als actors turístics, públics i privats de la destinació Costa Daurada, així com al mercat final. Entre les accions destaca el desenvolupament del web i xarxes pròpies del museu –que ben aviat es donarà a conèixer–, i el pla de comunicació i mitjans. En l’àmbit extern es desenvoluparan diferents accions de promoció especialment destinades al canal d’intermediació turística com viatges de premsa i bloguers, viatges de familiarització d’agències de viatge i agents turístics.

L’empresa que ha guanyat el Concurs, Expertus turisme i oci, té la seu a Barcelona i una llarga trajectòria, de més de 25 anys, en el sector turístic. L’empresa barcelonina compta amb dues divisions: la de consultoria, en què s’elaboren diferents plans i estudis per a empreses i destins. L’últim pla presentat ha estat el Pla de Màrqueting Turístic de la ciutat de Manresa, especialitzat en comercialització de productes turístics culturals. Per altra banda també compta amb la divisió de patrimoni cultural i turístic, des d’on gestionen, entre altres,  dos béns de la demarcació tarragonina: al Parc Samà de Cambrils i la Catedral i Museu Diocesà de Tarragona.

Articles relacionats:

El Museu Casteller com a eina de promoció de Valls

L’empresa Croquis farà el contingut del Museu Casteller

L’últim pas per al Museu Casteller

Promoció internacional per al Museu Casteller

El Museu Casteller mostra el seu rostre

El Museu Casteller comença a prendre cos

El Museu de totes les colles