IniciActualitatUnes ulleres en 3D per viure els castells al km 0 des...

Unes ulleres en 3D per viure els castells al km 0 des de dins

-

Imatge de la gravació del 5de9f de la Joves a la passada Santa Úrsula

El Museu Casteller de Catalunya està a punt d’inaugurar una nova experiència immersiva des de la mateixa plaça el Blat, el km0 casteller, que donarà una visió única en 3D. A través d’unes ulleres d’última generació, els visitants es podran endinsar en les construccions que es van alçar la passada diada de Santa Úrsula. Es van enregistrar tots els castells de la jornada: el 4de9sf, 2de8sf(c), 4de9fa i pde8fm de la Vella, i el 4de9sf, 2de8sf(c), 5de9f i pde8fm de la Joves, però en la seva fase inicial –està previst que estigui llesta abans de Setmana Santa– només estarà disponible el 4de9 sense folre d’ambdues colles.

Durant la passada edició de la diada de Santa Úrsula es va gravar la diada en 360 graus des de quatre punts diferents de la plaça del Blat: el centre de l’emplaçament, on es podrà veure la diada com un aficionat més; el peu de la pinya, on es viurà com un casteller del peu, des de l’últim cordó; el balcó de l’Ajuntament, cara a cara amb el pom de dalt de la construcció; i des de terrat de l’Ajuntament, com si es volés damunt del castell i amb la sensació que hagis de caure en qualsevol moment.

L’experiència immersiva serà un complement de la visita al Museu Casteller i es farà des de la mateixa plaça del Blat. Tots aquells que vulguin gaudir de la nova proposta hauran de pagar un extra a l’entrada i se’ls hi donarà unes ulleres en tres dimensions al finalitzar la visita. D’aquesta manera, veuran el 4de9 sense folre de les dues colles dels Xiquets de Valls des d’un punt de vista únic.

Per altra banda, el Museu Casteller ha rebut 6.000 visitants des que va obrir les portes el cap de setmana de la Diada nacional. En els primers mesos van anar-hi, sobretot, castellers i gent del món casteller, i en les últimes setmanes s’ha ampliat el rang, gràcies al turisme gastronòmic i al gran nombre d’afluència de gent als restaurants de la capital de l’Alt Camp i rodalia per fer calçotades. La institució i els establiments s’han agafat del bracet per establir una aliança de promoció conjunta coincidint amb el punt més fort de la temporada de calçotades.

Altrament, també han començat les visites escolars dels centres educatius de Valls i la resta de poblacions de l’Alt Camp, i estan preparant les visites especialitzades, per tal de poder arribar a la projecció de 20.000 visitants durant el primer any, tan aviat com sigui possible.

Articles relacionats

Més de l'autor